torsdag 3 april 2014

Brun gammal pärm som blev rosa och fin med Martha Stewart Craft Paint!

Mitt projekt blev precis som jag ville och lite till :)
Så njöd!
 
När jag var hemma hos min älskade farmor sist så fick jag med mig bla denna pärm hem.
En pärm som jag tänker ha project life i så småningom, men först ville jag "renovera" den lite....
 
Renoveringen bestog av att först måla hela pärmen med ett lager vit gesso som jag lät torka över natten.
Sedan målade jag pärmen med Martha Stewarts ljuvliga pastellfärg i rosa och lät även den torka över natten. Sist men inte minst så målade jag ett tredje lager och det med Crackle Wether paint som även den är ifrån Marth Stewart. Klädde även insidan i pärmen med lite fint papper från papperserien av Echo Park Love Story Collection :-)
 
Vips så har jag nu fått mig en alldeles egen pärm i mitt eget stuk.
Supernöjd!
 
 


 




 
 
 
***




 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar